Disponibilitate:  nedisponibila

Preț:  40,33 LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

Autor(i):

Editura:

Anul apariției: 2008

Nr. pagini: 392 pagini

Categorii: Filosofie

Descriere

Intr-un timp al declinului judecatii critice, universitarul iesean Ramona Elena Bujor si-a propus o analiza in esse a operei lui Jean- Paul Sartre, urmarind desfasurarea conceptelor de libertate si creatie, pe toate palierele filosofiei sale: fenomenologie, ontologie- existentiala, antropologie si morala. Efortul critic si analitic a constat in suspendarea critica a „etichetelor” prin care a fost receptat filosoful francez, anume, acelea de „existentialist ateu” si de „filosof marxist”. Autoarea a considerat ca o lectura atenta a lui Sartre, prin prisma fenomenologiei contemporane, alta decat cea „clasica” reprezentata de Edmund Husserl si Martin Heidegger, ne permite totodata o apropiere hermeneutica intre filosofia sartreiana si sfera religiei crestine. Premisele acestei noi viziuni filosofice le gaseste exprimate, in interiorul Operei, sub forma a trei idei dominante: 1) teoria fenomenologica a transcendentei Ego-ului; 2) Fiinta pentru – Altul; si 3) Libertatea de a alege. Comprehensiunea intregului Corpus sartreian a determinat-o sa utilizeze o metoda analitica- sintetica de intelegere a partii prin intregul operei, si a intregului prin cercetarea si dezvaluirea sensului partilor. Aceasta metoda i-a permis sa-l scoata cu adevarat, de sub „etichetele” relevate.Astfel, constructia lucrarii Critique de la Raison Dialectique, care vizeaza realizarea unei Antropologii existentiale si care a fost echivalata (de catre critici neavizati) cu o „teorie marxista despre praxis”, este cu mult mai mult decat o filosofie intemeiata pe studiul raporturilor sociale de putere, dintre relatii de productie (baza economica a societatii) si suprastructura (ideile dominante si instructiunile corespunzatoare: Stat, Drept, Biserica etc), este asadar, o filosofie despre libertatea individului ( pentru-sinele) in dinamica social istorica a grupurilor, Raritatii, Violentei. O analiza comparativa intre dialectica hegeliana, dialectica lui Marx si dialectica existentiala, propusa de Jean-Paul Sartre i-a ingaduit autoarei sa evidentieze in detaliu, deosebirile esentiale dintre cele trei metode. Receptarea – de pana acum- deformata a gandirii lui Sartre este explicabila, atata timp cat anume „grile” ( cum ar fi aceea ca omul tinde in umanismul sartrian, sa devina Dumnezeu si „sa-i ia locul”; sau aceea de acceptare a faptului ca praxisul individual, sau de grup, presupune determinismul material- istoric din societate, asupra insului, individului uman) au scos, in mod arbitrar, ideile din Integrum-ul filosofiei sartriene, aceste „grile”devenind fetisuri (masti) aplicate pe chipul real a) operei lui Jean- Paul Sartre. Cartea reuseste sa dezvaluie: structurile explicative, conceptele (categoriile) operationale, instrumentele hermeneutice ale unei Opere- filosofice si literare,- care si-a construit valorile teoretice si practice, in jurul unui Ideal istoric, social si individual- existential: Libertatea omului.


Comandă online Sartre. Un filosof al libertatii umane la 40,33 lei scrisă de Ramona Bujor, tiparită la editura Lumen în anul 2008. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Sartre. Un filosof al libertatii umane nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.