Disponibilitate:  nedisponibila

Preț:  65,00 LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

Autor(i):

Editura:

Colecția: Albume de arta

Anul apariției: 2013

Nr. pagini: 156 pagini

Tip copertă: tare

ISBN: 9789735678425

Categorii: Pictura, Arte plastice, Artă și Fotografie

Descriere

La intrebarea din titlul albumului Corneliu Baba, un pictor din Est? răspunde chiar artistul. ,,Temperamentul meu inclinat spre latura dramatică a existenței m-a făcut să nu mă văd altunde decat in binecuvantata singurătate a atelierului de acasă, din Estul in care m-am născut. Est incărcat de spectrele atator drame sociale care continuă să umple de secole istoria și pe care pictura mea avea datoria să le «inhaleze». Șansa picturii mele a fost tocmai ghinionul de a trăi in Est...”
Baba poate fi considerat fără nicio rezervă, și nu doar in sensul optimist şi senin al cuvantului, aşa cum expresia sugerează implicit, un ,,pictor al omului”, dar al unui Om deplin, in care coexistă viaţa și moartea, victoria și infrangerea, increderea și deznădejdea, frumuseţea forţei și expresia grotescă a neputinţei.
Fiecare dintre cele trei mari compartimente ale operei sale – portretul, scena de grup și autoportretul – suportă schimbări similare și se supune acelorași transformări radicale de natură morală, formală și plastică. Odată cu trecerea timpului pictorul devine tot mai puțin increzător in materialitatea lumii, in realismul ei tangibil și se apropie de substanțialitatea picturii, de ințelegerea limbajului ca vehicul, ca purtător al unor convenții și al propriei sale realități.

Corneliu Baba

à la question posée par le titre de l’album Corneliu Baba, un peintre de l’Est ? c’est l’artiste même qui répond. « Mon tempérament avec un penchant vers le côté dramatique de l’existence a fait que je ne pusse me voir que dans la bénie solitude de l’atelier de chez moi, dans l’Est où je suis né. Un Est accablé des spectres de si nombreux drames sociaux qui ne cessent pas de remplir l’histoire et que ma peinture doit ”inhaler”. La chance de ma peinture a été justement la malchance de vivre dans l’Est… » Baba peut être considéré sans réserve, et non seulement dans le sens optimiste et serein du mot, tel que suggéré par l’expression, un « peintre de l’homme », mais d’un Homme complet dans lequel la vie et la mort, la victoire et la défaite, la confiance et le désespoir, la beauté de la force et l’expression grotesque de l’impuissance coexistent.
Chacun des trois grandes catégories de son œuvre – le portrait, la scène de groupe et l’autoportrait – supporte des changements similaires et obéit aux mêmes transformations radicales de nature morale, formelle et plastique. Au fur et à mesure que le temps passe, le peintre se fie de moins en moins à la matérialité du monde, à son réalisme tangible et s’approche de la substance de la peinture, de la compréhension du langage comme véhicule, comme porteur d’une convention et de sa propre réalité.

Corneliu Baba

The artist himself answers the question contained in the title of the album, Corneliu Baba, a painter from the East? “My nature tending toward the dramatic side of the existence made me unable to picture myself anywhere else but in the blessed solitude of my home studio in the East where I was born. It is burdened with the ghosts of so many social dramas which have been filling the history for centuries and which my painting had the task to ‘draw in’. The chance of my painting was the very mischance of living in the East…ˮ
There is no restraint in considering Baba, not only in the positive bright meaning of the word, as the expression implicitly suggests, a “painter of manˮ, but of a complete Man in which coexist life and death, victory and defeat, faith and despair, the beauty of force and the grotesque expression of helplessness. Each of the three big sections of his work – the portrait, the group scenes and the self-portrait – undergoes similar changes and is subject to the same moral, formal and graphic radical changes. As time goes by the painter becomes less and less confident in the materiality of the world, in its tangible realism, and he gets closer to the substantiality of the painting, to the perception of the language as a vehicle, as a bearer of some conventions and of its own reality.


Comandă online Corneliu Baba la 65,00 lei scrisă de Pavel Susara, tiparită la editura Regia Autonoma Monitorul Oficial face parte din colecția Albume de arta. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Corneliu Baba nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.