Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 32,00 LEI
Autor(i): Nicole Krauss
Editura: Humanitas Fiction
Colecția: Raftul Denisei
Anul apariției: 2012
Nr. pagini: 304 pagini
ISBN: 9789736894886
Categorii: Literatura universala, Beletristică și critică
Bestseller New York Times · Finalist National Book Award · Finalist Orange Prize 2011 · Câştigător ABA Indies Choice Honor Award in Fiction 2011 l Câştigător Anisfield-Wolf Award 2011 · BEST BOOK OF THE YEAR în New York Times, Seattle Times, San Francisco Chronicle, The Atlantic, St. Louis Post Dispatch şi pe site-urile Barnes & Noble, Amazon, The Oregonian, Book Page · Roman tradus în treizeci de ţări.
Un birou ce pare să fi aparținut lui Federico Garcia Lorca traversează timpul și spațiul, reunind destinele halucinante ale câtorva personaje: o scriitoare debusolată care, odată intrată în posesia lui, își regăsește inspirația, un poet chilean asasinat în timpul regimului lui Pinochet, un anticar autarhic și excesiv de protector cu copiii săi, care-și dedică viața regăsirii unor obiecte ce au aparținut supraviețuitorilor Holocaustului. Obiect straniu și apăsător, ce poartă în sine povestea unor suferințe din trecut, biroul ajunge să guverneze, pe nesimțite, existența posesorilor săi.
Comandă online Marea casa la 32,00 lei scrisă de Nicole Krauss, tiparită la editura Humanitas Fiction face parte din colecția Raftul Denisei. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Marea casa nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
"Vezi tu, noi cautam sabloane, doar pentru a descoperi cand ele se crapa. Si acolo, in acea fisura, ne inaltam corturile si asteptam." Despre Nicole Krauss am tot auzit vorbindu-se de bine, cuvintele de lauda fiind adresate, in special, romanului ei "Istoria iubirii", pe care, recunosc spasita, nu l-am citit (inca). Am citit, in schimb, Marea casa, un roman construit in jurul unei piese de mobilier: un birou masiv care ajunge sa influenteze destinele firave a patru personaje. Povestile acestora sunt prezentate succesiv si, desi initial par de sine statatoare, pe masura ce dai paginile descoperi ca sunt legate prin fire din ce in ce mai vizibile. O poveste nu incepe cand se termina cea de dinainte. Acestea se intrepatrund, se continua, se complica. Nu sunt chiar usor de urmarit, dar, odata ce te prinzi ce si cum, lectura curge lin. Nadia este o scriitoare introvertita, trecuta de prima tinerete, care primeste biroul de la Daniel Varsky, cu care simte o legatura (datorita gusturilor literare similare), desi s-au vazut o singura data, pentru a-l avea in grija cat timp face o excursie in Chile. Dar Varsky nu se mai intoarce, este capturat si apoi ucis de trupele lui Pinochet. Biroul ramane astfel in posesia Nadiei, care ajunge sa scrie cateva romane de succes, dar, in acelasi timp, isi vede casnicia ducandu-se de rapa. Rutina ii este insa data peste cap de un telefon de la Leah Weisz, cea care pretinde a fi fiica lui Daniel Varsky. Aceasta cere biroul, iar Nadia accepta in graba, desi cu inima indurerata. Povestea urmatoare este narata din perspectiva lui Aaron, un avocat israelian in varsta, care tocmai si-a pierdut nevasta, dar care este pe cale sa isi descopere fiul. Dov, mezinul familiei, a fost intotdeauna neinteles de tatal sau. Dupa ce renunta la visul de a deveni scriitor, fuge din Isreal si ajunge un judecator respectat in Anglia. Zbatandu-se intre manie si durere, Aaron incearca, pentru prima data, sa ii dea o sansa fiul risipitor. Izzy, o studenta americanca, ne prezinta povestea fratilor Weisz, Leah si Yoav, crescuti de un tata strict, expert in depistarea pieselor de mobilier confiscate de la evrei in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Autoarea reuseste sa confere mobilei statutul de simbol al unei vieti fericite: recuperarea obiectelor care au facut parte dintr-un trecut fericit poate insemna o recuperare partiala a acelei fericiri. Cea de-a patra poveste ii apartine lui Arthur Bender, ramas vaduv de curand. Sotia sa, Lotte Berg, este cea care i-a dat biroul lui Varski si un mister greu de patruns pentru Arthur. Peste casnicia lor au planat tot timpul sumedenie de intrebari, dar iubirea tematoare a lui Arthur l-a impiedicat sa ceara raspunsuri. Titlul cartii este de inspiratie talmudica si face aluzie la templul din Ierusalim - "marea casa" distrusa de romani. Concluzia: o carte care isi dezvaluie secretele treptat si te cucereste asemenea. Ca si in cazul biroului de scris, ai nevoie de cheie ca sa poti deschide toate sertarele. Un mare plus pentru stilul in care este scrisa si pentru unele citate memorabile. De citit si recitit! "Da, credeam - si poate mai cred - ca scriitorul nu trebuie sa fie constrans de posibilele consecinte ale muncii lui. N-are nicio obligatie sa respecte realitatea sau sa fie corect. Nu e contabil. Nici nu i se pretinde sa fie atat de ridicol si de usor influentabil ca un barometru moral. In munca lui, scriitorul nu e supus nici unei reguli. Dar in propria-i viata, [...], nu e liber."
Casa de la Riverton
Humanitas Fiction
Kate Morton
9789736893186
440 pagini
An: 2017
Orele indepartate
Humanitas Fiction
Kate Morton
9789736895906
520 pagini
An: 2013
Frumusete si intristare
Humanitas Fiction
Yasunari Kawabata
224 pagini
An: 2018
Pazitoarea tainei
Humanitas Fiction
Kate Morton
434 pagini
An: 2012
Minciuni pe canapea
Humanitas Fiction
Irvin D. Yalom
9786067792034
392 pagini
An: 2017
Lunga vara la Venetia
Minerva
Henry James
294 pagini
An: 1994
Autostrada din sud
Minerva
Julio Cortázar
164 pagini
An: 1994
Inainte de tacere
Rao
Ernesto Sabato
186 pagini
An: 2000
Desertul tatarilor
Univers
Dino Buzzati
224 pagini
An: 1996
Aventura unui fotograf in La Plata
Echinox
Adolfo Bioy Casares
144 pagini
An: 1997
Tacere indelungata
Alcris
Penny Jordan
188 pagini
An: 1995
Imparatul Mustelor
Vremea
William Golding
222 pagini
An: 1998
Punctul si spirala
Eminescu
Mihai Coman
182 pagini
An: 1992
Calauza ratacitilor
Baroque Books & Arts
Jean d Ormesson
98 pagini
An: 2017
Eseu in istoria modelelor umane
Stiintifica
ALEXANDRU DUTU
284 pagini
An: 1972