Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 21,90 LEI
Autor(i): Italo Calvino
Editura: ALL
Colecția: Strada Fictiunii
Anul apariției: 2012
Nr. pagini: 144 pagini
ISBN: 978-973-724-356-0
Categorii: Literatura italiana, Literatura universala, Beletristică și critică
în Italia fascistă, în plin război mondial, Pin, un băiat fără prieteni sau repere, încearcă să se agaţe de cei mari, de obiceiurile şi obsesiile lor ciudate, care îl fascinează: arme, băutură, sex, crime. Rămas doar cu o soră prostituată faţă de care se simte complet înstrăinat, Pin îşi găseşte pentru scurt timp refugiul într-o tabără de partizani, închegată din personaje pitoreşti şi tragice în acelaşi timp: Văru’, Pişichieru’, Şchiopu’, Piele.
Martor al naturii ipocrite şi nestatornice a adulţilor, Pin nu-şi doreşte decât să găsească un prieten adevărat, căruia să-i poată împărtăşi marele său secret: locul magic, ascuns, în care păianjenii îşi fac cuib. O asemenea aşteptare, izvorâtă din puritate copilărească, se dovedeşte greu de satisfăcut, dar nu şi de înăbuşit.
Italo Calvino s-a născut în 1923, în Cuba, într-o familie cu origini italiene. La douăzeci de ani, a refuzat serviciul militar şi a fugit în munţi, apropiindu-se de gruparea comunistă, apoi s-a înrolat în Rezistenţă şi, timp de aproape doi ani, a luptat în Alpi. întors la Torino, a abandonat Facultatea de Agricultură în favoarea Facultăţii de Arte şi a început să lucreze la faimoasa Editură Einaudi, alături de Cesare Pavese, care îi va deveni prieten şi mentor. Italo Calvino a debutat cu Cărarea cuiburilor de păianjen (Il sentiero dei nidi di ragno, publicat în 1947 şi distins cu Premiul Riccione; ALLFA, 2012), roman cu neaşteptat succes la public. Acestuia i-a urmat Ultimo viene il corvo (1949, povestiri), I giovani del Po (1951, roman), Vicontele înjumătăţit (Il visconte dimezzato, 1952, fabulă).
în 1957, revoltat de atacul Uniunii Sovietice asupra Ungariei, a ieşit din Partidul Comunist. De-a lungul vieţii, a practicat gazetăria, s-a afirmat în cinema şi teatru, a compus muzică de operă, a frecventat cercurile literare postbelice. Printre cele mai importante opere de ficţiune ale lui Calvino se numără: Ultimo viene il corvo (1949), Il barone rampante (1957), Il cavaliere inesistente (1959), Castelul destinelor încrucişate (Il castello dei destini incrociati, 1969), Iubiri dificile (Gli amori dificili, 1970), Oraşele invizibile (Le città invisibili, 1972; ALLFA, 2011), Dacă într-o noapte de iarnă un călător (Se una notte d΄inverno un viaggiatore, 1979). A primit numeroase distincţii literare, atât în Italia (Premiul Feltrinelli, 1973, pentru Oraşele invizibile), cât şi în America (membru al Academiei Americane), Austria (Premiul de Stat pentru Literatură Europeană), Franţa (Légion d`honneur). în 1985, anul morţii sale, Italo Calvino era cel mai tradus autor italian al tuturor timpurilor.
Comandă online CARAREA CUIBURILOR DE PAIANJEN la 21,90 lei scrisă de Italo Calvino, tiparită la editura ALL face parte din colecția Strada Fictiunii. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul CARAREA CUIBURILOR DE PAIANJEN nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Pânza de păianjen sau lupta antifascistă Acesta este primul roman al lui Italo Calvino, apărut în 1947 cu sprijinul lui Cesare Pavese, în care sunt descrise evenimentele care se desfășurau la nivel mondial. Cu toate că este un roman de angajament antifascist (dar nu de propagandă antifascistă), Italo Calvino reușește, cu talentul său de povestitor care tocmai se năștea, să te facă să parcurgi discuțiile politice fără să sari paragrafele respective. Asta pentru că cei care vorbesc sunt oameni simpli care adaptează această luptă, în care până la urmă sunt prinși fără voia lor, după modul lor personal de a vedea și înțelege lumea. Pin și Pistruiatul Povestea este simplă, și aș zice că nu este nouă pentru publicul român. Un băiat mult prea devreme maturizat, un golănaș pus fără oboseală pe șotii făcute celor mari, un băiat care nu stă în preajma copiilor de vârsta lui, un pistruiat blond cu limba ascuțită se trezește prins în lupta cauzei comuniste pe care nu o înțelege dar pe care și-o explică atât cât îi permite vârsta. De exemplu: auzind despre existența unui Comitet care are grijă de toți luptătorii antifasciști, se hotărește să îl caute pe acest Comitet, pe acest bărbat de treabă, înalt, cu o pălărie neagră, care îl va înțelege și va sta cu el la vorbe, fără să îl privească de sus. Foarte energic, dornic să fie implicat în luptă alături de cei mari, mereu cu urechile ciulite după cuvinte noi pe care le așteaptă fascinat din vorbele celor mari (gap - grupuri de acțiune patriotică, p 38 - calibrul unui pistol), atașat de un revoluționar pe numele său Lupul Roșu, pe care îl va ajuta necondiționat și va tresări de câte ori îi va auzi numele, ușurința cu care trece (datorită vârstei) prin mijlocul trupelor fasciste fără să fie oprit, jucându-le câte o farsă, toate astea nu au cum să nu îmi aducă aminte de Pistruiatul nostru din copilărie. Desigur, Pin (așa îl cheamă pe băiatul din roman) este mult mai obraznic, cântecele cu care își încântă camarazii de arme sunt deocheate, glumele pe care le face pe seama surorii lui (o prostituată, informatoare a SS-ului) sunt redate în carte cu puncte de suspensie, dar asemănarea rămâne, la cele enumerate mai sus adăugându-se insistența autorului asupra aspectului său fizic distinct: ,,… trebuie că e tare urât să fii animăluț, adică să fii verde, să faci caca în stropi și să te temi c-o să vină o ființă umană, așa ca Pin, cu o față enormă, plină de pistrui roșii și negri, și cu degetul în stare să facă greierii bucăți. ’’ O luptă numită dorință Romanul este captivant la început, cu nebuniile micuțului matur, cu glumele spuse după care este mereu pe picior de fugă să nu fie altoit de oamenii mari, cu insistența cu care evită copiii, cu agerimea de golănaș care își găsește refugiu într-o zonă retrasă, departe de orice suflare omenească, unde țipă în sine auzit doar de broaște sau trage cu pistolul în pământ. Apoi, odată cu apariția brigăzii pestrițe în care intră nebăgat în seamă și rămâne până la destrămarea ei, lucrurile pierd din poezia care a ținut cam 50 de pagini. Luptele iau locul meditațiilor juvenile pline de farmec, momentele când aruncă priviri în camera surorii se transformă în filarea dușamnului, plimbările interminabile în pas ștrengăresc devin marșuri prin munți. Schimbarea nu se face brusc, Pin intră în brigada revoluționară după o aventură croită pentru firea lui rebelă, dar apoi totul se stinge chiar dacă acțiunile se intensifică. Personajele noi sunt bântuite de nerealizări în viață peste care a venit această luptă împotriva fratelui, mulți își fac un scop în viață din această viață rebelă, alții conștientizează că sunt niște pioni dar continuă să se lase jucați, fără să conteze prea mult partea baricadei. După cum spuneam, Italo Calvino nu face din carte o lucrare de propagandă (deși așa a fost prezentată, tipărindu-se un număr record de exemplare pentru acea perioadă) a ideilor socialiste. Reușește să redea, aș zice subtil, amărăciunea unei omeniri aflate în derivă, amendează revoluționarii care acționau fără discernământ, în virtutea puterii unei arme care li se oferă, prezintă acțiunile unor tineri pentru care comunismul și fascismul nu trec granițele străzii pe care locuiesc. Când imaginația își găsește un sol bun Crescut într-o familie de botaniști (se pare că așa s-a născut vestitul său roman Baronul din copaci) care la început nu a fost de acord cu manifestările sale artistice, Italo Calvino dă, de la primul său roman, semene ale unui autor care captează prin puterea poveștii. Iubitor de aventură și de locuri noi, neașteptate (a îndrăgit romanul lui Rudyard Kipling, Cartea junglei, dragoste pe care o va menționa și micuțul revoluționar Pin), va rămâne pe acest drum care se va transforma într-un crez artistic, atras de desen, poezie, teatru dar și de filmele și desenele animate americane. Așa înțelegem bogata imaginație atent mânuită printre cuvinte (vezi Cavalerul inexistent), canalizată la început spre idealuri înalte (odată cu invazia Ungariei de către ruși va părăsi partidul comunist și nu se va mai înscrie în altă parte), și efervescența mereu vie, mereu copilăroasă care se transmit prin scris cititorului. Cărarea cuiburilor de păianjen merită să fie parcursă fie și pentru personajul care își adaptează copilăria și jocurile specifice ei după ceasul conflagrației mondiale în care s-a trezit. Pe coperta a IV Pin este pus alături de Ralph din Împăratul muștelor, un alt copil nevoit să se joace de-a războiul în loc să bată maidanele.
Desene nărăvaşe
Corint
Italo Calvino
9789731287201
96 pagini
An: 2016
Provocarea labirintului : eseuri
Humanitas
Italo Calvino, Smaranda Bratu Elian, Oana Bosca-Malin
9789735079765
304 pagini
An: 2023
Ultimul vine corbul
ALL
Italo Calvino
9789737243553
224 pagini
An: 2015
MULTUMESC PENTRU AMINTIRI
ALL
CECELIA AHERN
9789737244093
424 pagini
An: 2011
PORTRETUL UNUI BARBAT IMATUR
ALL
Luis Landero
978-973-724-348-5
160 pagini
An: 2011
ABEL SANCHEZ. SFANTUL MANUEL CEL BUN
ALL
Miguel de Unamuno
978-973-724-394-2
188 pagini
An: 2012
CHEMAREA INGERULUI
ALL
Guillaume Musso
9789737246356
330 pagini
An: 2013
Chitaristul
ALL
Luis Landero
9789737244130
272 pagini
An: 2012
Desertul tatarilor
Univers
Dino Buzzati
224 pagini
An: 1996
Tara minunilor
Allfa
Giuseppe Culichia
372 pagini
An: 2009
Decameronul, Volumul al II-lea
Editura de Stat pentru Literatura si Arta
Giovanni Boccaccio
544 pagini
An: 1957
Sotia campionului
Rao
Piero Colaprico
474 pagini
An: 2010
Raport din cosmos
Univers
Lino Curci
240 pagini
An: 1972
Lunga vara la Venetia
Minerva
Henry James
294 pagini
An: 1994
Autostrada din sud
Minerva
Julio Cortázar
164 pagini
An: 1994
Inainte de tacere
Rao
Ernesto Sabato
186 pagini
An: 2000
Desertul tatarilor
Univers
Dino Buzzati
224 pagini
An: 1996
Aventura unui fotograf in La Plata
Echinox
Adolfo Bioy Casares
144 pagini
An: 1997
Tacere indelungata
Alcris
Penny Jordan
188 pagini
An: 1995
Imparatul Mustelor
Vremea
William Golding
222 pagini
An: 1998
Punctul si spirala
Eminescu
Mihai Coman
182 pagini
An: 1992
Calauza ratacitilor
Baroque Books & Arts
Jean d Ormesson
98 pagini
An: 2017
Eseu in istoria modelelor umane
Stiintifica
ALEXANDRU DUTU
284 pagini
An: 1972