Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 9,99 LEI
Autor(i): Samuel Beckett , Samuel Beckett
Editura: Polirom
Colecția: BIBLIOTECA POLIROM -> Seria de autor "Samuel Beckett"
Anul apariției: 2012
Nr. pagini: 280 pagini
Tip copertă: cartonata
ISBN: 9789734623938
Categorii: Literatura universala, Beletristică și critică, Beletristica, Carte nefolosită, Literatura universala
Traduceri din limba franceza de Gabriela si Constantin Abaluta Samuel Beckett este laureatul Premiului Nobel pentru Literatura pe anul 1969, unul dintre cei mai profunzi si originali scriitori ai secolului XX. Cel de-al patrulea volum din Seria de autor „Samuel Beckett” reuneste romanele Cum e (1961) si Mercier si Camier (1970), considerate doua dintre cele mai subtile experimente stilistice beckettiene. Avind in centru cupluri de personaje complementare care le prefigureaza pe acelea din piesele sale de teatru si folosind procedee specifice dramaturgiei, fiecare dintre cele doua romane exploreaza o dimensiune distincta a voiajului: timpul sau spatiul. Daca in Cum e naratorul, care se tiraste prin noroi spre dublul sau existential, acorda o importanta esentiala timpului, trezindu-ne constiinta nemarginirii, eternitatii si inexorabilitatii sale, in Mercier si Camier cele doua personaje cutreiera un loc fara identitate, un spatiu labirintic, pluvios si inselator, in cautarea unui „altundeva“ care se destrama de indata ce este atins. Proza fragmentata si limbajul minimalist al celor doua romane anunta deja marile capodopere teatrale beckettiene. „Confuzia nu este inventia mea. Nu putem asculta mai mult de cinci minute o conversatie fara sa devenim constienti de confuzie. Exista peste tot in jurul nostru si singura noastra sansa acum este s-o acceptam. Singura sansa la reinnoire este sa des-chidem ochii si sa vedem haosul. Nu e un haos pe care sa-l poti intelege.” (Samuel Beckett) „Beckett a devenit, de fapt, mut, adincit in meditatie, progresind de la frazele englezesti, splendid construite, la cele frantuzesti tot mai succinte, pina la proza lipsita de sintaxa si punctuatie din Cum e si, in ultima instanta, la eliminarea cuvintelor, la pantomime. S-ar putea extrapola un parcurs teoretic al lui Beckett: limbajul, la urma urmei, este tacere la fel de mult ca si sunet, iar pantomima nu-i nimic altceva decit comunicare… doar ca prin limbajul actiunii. Dar limbajul actiunii isi trage expresivitatea din repaus ca si din miscare. Pentru Beckett, sa inceteze cu totul sa creeze ar fi ceva cit se poate de plin de sens: incununarea operei sale, ultimul sau cuvint.” (John Barth) „Desi impregnat de futilitatea si perspectiva sumbra tipic beckettiene, Mercier si Camier are intr-adevar un aer de sarba-toare; un sentiment de cosmar tocmai risipit pluteste deasupra orasului, iar eroii sai, in ratacirea lor fara tinta, par sa exploreze sovaitor o noua libertate, asa cum autorul exploreaza un nou limbaj.” (John Updike)
Comandă online Opere IV. Cum e. Mercier și Camier la 9,99 lei scrisă de Samuel Beckett , Samuel Beckett, tiparită la editura Polirom face parte din colecția BIBLIOTECA POLIROM -> Seria de autor "Samuel Beckett". cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Opere IV. Cum e. Mercier și Camier nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Prozele lui Beckett trebuie percepute ca o disolutie a limbajului si a comunicarii. Personajele incearca sa se adapteze unei lumi din care nu fac parte. Elementele realului se recompun intr-o irealitate, traita si simtita plenar, dincolo de acumularea unei tensiuni nu doar epice. Beckett reuseste in prozele sale – si in dramaturgia sa – sa exprime ceea ce nu mai este de exprimat: frinturi, fragmente, sunete disparate, Ohne Worte, singuratatea omului modern in mijlocul multimii, disperarea sa in lipsa unei sperante oricit de mici, renuntarea si resemnarea sa in fata unui desert pustiu – timpul sau propria sa existenta. In fine, cred ca relansarea lui Beckett in spatiul cultural romanesc este binevenita. Nu ratati noua editie Beckett de la Polirom.
Straniul roman Cum e constituie una dintre cele mai puternice dovezi pentru capacitatea lui Beckett de a inova fictiunea, de a desfiinta orice reguli si conventii ale prozei, impingindu-si cititorii dincolo de limite. Limite ale timpului, ale spatiului, ale imaginatiei, ale gramaticii, ale topicii, ale (non)sensului... Ceea ce socheaza in primul rind este felul in care cuvintele se prind unele de altele, alcatuind un asa-zis limbaj care face din acest roman poate cea mai dificila opera beckettiana, culme a conciziei si a incifrarii metaforice. Beckett scrie aici intr-o limba nemaiauzita, nemaivorbita (...)
Romanul lui Beckett e chiar ciudat. Poate fi frustrant si deconcertant sa-l citesti, in masura in care scapa oricarei definitii, nici una dintre reguli nu se aplica si nici un punct de reper nu pare sa mai aiba valabilitate. Romanele sint considerate a fi doua dintre cele mai subtile experimente stilistice beckettiene.
Cum e (1961) si Mercier si Camier (1970), (...) nu seamana aproape cu nimic din literatura contemporana lor, ci mai degraba cu operele si actiunile situationistilor internationali, caci despre situatie si este vorba, la baza, in cele doua scrieri. Volumul al IV-lea, de care ne ocupam aici, alatura, poate, cele mai ciudate scrieri din istoria romanului postmodern. (...) Dialogul dintre personaje este cel al pumnilor in timpane, genunchi in rinichi, lovituri in cranii (...), intr-un cor infernal de icnete, rabufniri amorsate si gemete refulate, din care nimeni nu iese eliberat ori descarcerat.
Discretia, retractilitatea si insingurarea apar nu rareori drept cai prin care omul reuseste sa ramina impacat cu el insusi, sa se simta liber, sa nu-si piarda omenescul. Protectiva, insingurarea inseamna pentru multi „oameni de hirtie” si o evadare din tavalugul multimii, revolta, discontinuitate strecurata in rutina uniformizanta, refuzul normelor, iesire din cadru, tacere patrunzatoare, sincopa ce permite o privire mai limpede. Ca si in teatrul lui Beckett, in cele doua romane – Cum e. Mercier si Camier -, cuprinse in volumul Opere IV (din excelenta serie de autor de la Polirom), apar inconfundabilele sale cupluri de personaje. Dublind astfel singuratatea, se asigura schimbul de cuvinte cu care se umple timpul imens, in lipsa altor forme de manifestare a omenescului. Beckett scrie aici intr-o limba nemaiauzita, nemaivorbita, iar reducerea drastica a actiunii si a personajelor intimideaza.
Molloy. Nuvele si texte de nefiinta. Cum e. Mercier si Camier
Univers
Samuel Beckett
494 pagini
An: 1990
Propriul omului : o legitimitate contestată
Galaxia Gutenberg
Rémi Brague, Dan-Alexandru Ilies
9786306524129
256 pagini
An: 2022
Ceasornicarii : o poveste despre speranţă şi supravieţuire în vremea Holocaustului
Polirom
Cristina Michaela Tache, Harry Lenga, Scott Lenga
9789734690305
352 pagini
An: 2022
Revoltă şi acceptare : eseu despre timpurile noastre
Cetatea de Scaun
Constantin Geambasu, Bronislaw Wildstein, Bronisław Wildstein
9786065375581
434 pagini
An: 2022
Inimă de câine
Cartex
Mihail Bulgakov, Gabriela Abaluta
9786069604212
144 pagini
An: 2022
Despre sentimente
Cartex
Rene Descartes, Lucian Pricop
9786069604151
176 pagini
An: 2022
Lunga vara la Venetia
Minerva
Henry James
294 pagini
An: 1994
Autostrada din sud
Minerva
Julio Cortázar
164 pagini
An: 1994
Inainte de tacere
Rao
Ernesto Sabato
186 pagini
An: 2000
Desertul tatarilor
Univers
Dino Buzzati
224 pagini
An: 1996
Aventura unui fotograf in La Plata
Echinox
Adolfo Bioy Casares
144 pagini
An: 1997
Pasiune simplă,Confesiunea adolescentei
Pandora M
Vasile Zincenco, Madalina Ghiu, Annie Ernaux
9786069785768
208 pagini
An: 2022
Glumind cu moartea : roman
Contrafort
Bashkim Hoxha
9786064516213
122 pagini
An: 2022
Eseuri de altădată
Contrafort
Cornelia Şendroiu
9786064516237
250 pagini
An: 2022
Cum l-a împuşcat Iorga pe Iorga
Vremea
Toma Roman jr, Toma Roman jr.
9786060811299
216 pagini
An: 2022
Demonii vântului : roman
Polirom
Daniela Zeca, Daniela Zeca-Buzura
9789734691913
240 pagini
An: 2022