Disponibilitate: nedisponibila
Disponibilitate: nedisponibila
Preț: 24,03 LEI
Autor(i): Umberto Eco
Traducător(i): Ioana Gagea
Editura: Polirom
Colecția: Plural
Anul apariției: 2011
Nr. pagini: 264 pagini
Tip copertă: brosata
ISBN: 9789734621903
Categorii: Biografii - Memorialistică, Beletristică și critică, Arta / Cultura, Biografii / Memorialistica, Carte nefolosită
Traducere de Ioana Gagea
Umberto Eco si-a publicat primul roman, Numele trandafirului, cind avea aproape cincizeci de ani. Dupa trei decenii, Confesiunile ofera o retrospectiva a activitatii sale de romancier si prezinta modul in care isi construieste operele, de la alegerea perioadei si a locului unde plaseaza actiunea pina la „asamblarea” imaginilor si a episoadelor. In imbinarea de real si imaginar sint prinsi si cei aflati in afara acestor lumi inventate.
UMBERTO ECO: „Am inceput sa scriu romane in copilarie. Mai intii gaseam titlul, inspirat de regula din cartile de aventuri ale vremii, foarte asemanatoare Piratilor din Caraibe. Mai apoi desenam dintr-o suflare toate ilustratiile, dupa care ma apucam de cel dintii capitol. Cum insa dintotdeauna am scris folosind litere de tipar, incercind sa imit textele publicate, ma trezeam epuizat dupa doar citeva pagini si renuntam. Fiecare dintre operele mele era asadar o capodopera neterminata, ca Simfonia neterminata a lui Schubert.
La virsta de saisprezece ani, m-am apucat, desigur, ca orice adolescent, de scris poezie. Nu imi amintesc exact daca nevoia de poezie a constituit si cauza celei dintii (platonice si nedeclarate) iubiri sau viceversa. Combinatia a fost dezastruoasa. Insa, asa cum scriam odata – desi sub forma unui paradox enuntat de unul dintre personajele mele de fictiune –, exista doua soiuri de poeti: cei talentati, care isi ard propriile poeme la virsta de optsprezece ani, si cei lipsiti de talent, care continua sa scrie poezie intreaga viata”
Comandă online Confesiunile unui tînăr romancier la 24,03 lei scrisă de Umberto Eco Ioana Gagea, tiparită la editura Polirom. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Confesiunile unui tînăr romancier nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.
Eco nu credea ca va scrie vreodata un roman. Era convins ca ii lipseste talentul pentru o asemenea intreprindere. Asta pina in ziua in care o prietena care lucra la o mica editura i-a cerut sa scrie o povestire politista, iar el i-a spus ca daca ar scrie un roman politist, acel roman ar avea peste 500 de pagini si actiunea s-ar petrece intr-o manastire medievala. (…) Si asa a inceput sa scrie Numele trandafirului. N-a avut nevoie sa se documenteze, fiindca toata documentatia o avea in cap de pe vremea cind se ocupa de literatura medievala. A descris o manastire inexistenta, careia insa i-a desenat planul de nenumarate ori, ca sa stie cit putea dura un dialog, de la o incapere la alta. Unii cititori i-au spus ca au vizitat manastirea lui si nu le venea sa creada ca ea nu exista. Altii erau convinsi ca manuscrisul gasit, al carui text e „transcris” in carte, a existat cu adevarat, desi era inventia lui Eco, ceea ce-l face pe autor sa incerce sa gaseasca raspuns intrebarii de ce credem in existenta personajelor de roman, desi stim ca sint inchipuite, si de ce plingem la sinuciderea Annei Karenina. Pentru ca, zice Eco, in romane personajele chiar exista, iar ceea ce li se intimpla nu poate fi pus sub semnul indoielii. Stim ce face si ce gindeste un personaj mai bine decit stim ce i se intimpla celei mai apropiate persoane din viata reala.
De fapt, Umberto Eco a creat o „hiperlume” teoretico-literara in expansiune, alcatuita din lumi fictionale, lumi teoretice, lumi semiotice, „intra-lumi” – in sensul de lumi intertextuale, romane, eseuri, tratate, traduceri, teorii ale traducerilor, meditatii, pagini de jurnal intelectual, colaborari la hebdomadare sau mensuale, o lume autosuficienta fie si la cel putin un etaj al existentei ei. Enorm de multe idei se intretaie si se regasesc in acest spatiu foarte confortabil, foarte inteligent si foarte deschis.
Confesiunile... de acum sint, pare-se, conferintele de atunci si, fiind interesante foc, se citesc ca pe apa. Seducator de inteligente, intrigante in interogari, stupefiante in afirmatii, ele sint suficient de acrobatice si de efervescente pentru a imprieteni la catarama subiectivitatea experientelor scriitoricesti cu obiectivarile teoreticianului hitru.
Tehnica preciziei, cum am putea-o numi, din care Eco recunoaste a-si face un titlu de glorie, se afla la originea confuziei donquijotesti a atitora dintre cititorii (...) care, in ziua de azi, compatimesc pasnic, e drept, cu personaje inventate, cind nu tin sa se comporte cu tot dinadinsul la fel cu ucigasii din politiste, aplicindu-le celor din jur trucurile imaginate de romancieri sau scenaristi. Romancierii din alte timpuri recurgeau, ei, la tehnici care ii avertizau pe cititori ca totul e fictiune sau procedeu literar. Realismul lor nu mergea atit de departe, incit sa-i determine pe cititori sa confunde realitatea si fictiunea si ii scutea de „efectul Werther”, dupa numele pe care i l-au dat unii, sau, cum prefer eu sa-i zic, de „efectul Don Quijote”.
Teoretician recunoscut, Eco nu plonjeaza in morga posibila a omului care citeste si scrie de-o viata, ci stie sa fie amuzant. (…) Tonul cartii nu este atit de aplicat precum cel din Romancierul naiv si sentimental (Orhan Pamuk), pentru ca se simte cercetatorul obisnuit sa diagnosticheze, sa faca statistici si analize. Totusi, Umberto Eco stie sa-l mentina accesibil atit cititorilor „din placere” (sau naivi, cum ii prezinta Pamuk), cit si celor obisnuiti sa citeasca si printre rinduri (cititori sentimentali, dupa clasificarea turcului).
Pendulul lui Foucault, Volumul al II-lea
Pontica
Umberto Eco
335 pagini
An: 1991
Pendulul lui Foucault, Volumul I
Pontica
Umberto Eco
414 pagini
An: 1991
Pendulul lui Foucault (ediţie de buzunar)
Polirom
Umberto Eco
9789734633494
756 pagini
An: 2013
POETICILE LUI JOYCE
Paralela 45
Umberto Eco, ECO Umberto
9789734700684
184 pagini
An: 2007
Baudolino
Polirom
Umberto Eco
9789734634835
592 pagini
An: 2013
Civitas imaginalis - Istorie si utopie in cultura romana
Polirom
Sorin Antohi
344 pagini
An: 1999
Roata plăcerilor. De ce n-au iubit unii înţelepţi cărţile?
Polirom
Valeriu Gherghel
9789734676644
264 pagini
An: 2018
Restul ca problemă a filosofiei
Polirom
Alexander Baumgarten
9789734686919
184 pagini
An: 2021
Fernando Pessoa (o cvasi autobiografie)
Eikon
Jose Paulo Cavalcanti Filho
766 pagini
An: 2015
Cincinat Pavelescu
Ramuri
I. C. Popescu-Polyclet
30 pagini
An: 1935
Marturii despre Luchian
Meridiane
280 pagini
An: 1966
Patru ani de decanat (2015-2019) Panegirice, cuvantari, decizii si articole
Sitech
Lucian Bernd Sauleanu
208 pagini
An: 2019
Zece povesti ale Renasterii
Meridiane
Iulia Statica
148 pagini
An: 2005
Ilustraţia, arta interpretării : Pelerinaj la Beethoven de Richard Wagner
Creator
Aurelia Stoie Mărginean
9786060297666
70 pagini
An: 2024
Eugen Negrici, critic şi istoric literar
Limes
Adriana Chioaru
9786067997095
276 pagini
An: 2024
Showman : din culisele invaziei care a zguduit lumea şi care a făcut un lider din Volodimir Zelenski
Bookzone
Simon Shuster
9786303051970
416 pagini
An: 2024
Roca
Neverland
George Coca Lob, George Coca-Lob
9786303070131
203 pagini
An: 2021
Supravieţuitorii
Hasefer
Andrei Craciun, Vlad Stoicescu
9789736305252
147 pagini
An: 2023
Fernando Pessoa (o cvasi autobiografie)
Eikon
Jose Paulo Cavalcanti Filho
766 pagini
An: 2015
Cincinat Pavelescu
Ramuri
I. C. Popescu-Polyclet
30 pagini
An: 1935
Tineretea revolutionara a tovarasului Nicolae Ceausescu
Tineretului
Olimpiu Matichescu
96 pagini
An: 1981
Marturii despre Luchian
Meridiane
280 pagini
An: 1966
Giuseppe Verdi
Tineretului
Dan Vulcan
332 pagini
An: 1959